sobota, 6 sierpnia 2016

Nie ciągnij mnie w dół !



Nie mów, że i tak się nie uda. Jeśli nie spróbujesz, to się nie uda, proste.
Ja chcę próbować, walczyć o siebie i swoje marzenia.
Nie zniechęcaj mnie - już zbyt wiele osób ciągnęło mnie w dół, świadomie lub nie wyrządziło trochę krzywdy.

Podaruj mi dużo swobody, wspieraj jak chcesz. Nie musisz oczywiście tego robić, ale proszę - nie ciągnij w dół...
Tyle razy słyszałam, że coś się nie uda, że po co próbować.

Pamiętam jaki żal mi towarzyszył podczas wybierania klasy w liceum, jak mnie zniechęcono do zdawania do klasy humanistyczno-teatrologicznej, bo "i tak będziesz miała zbyt mało punktów", "zobacz, tu zdają najlepsi, osoby, które mogłyby pójść do najlepszego ogólniaka w mieście, ale wybrały tą klasę, nie dasz rady".
Dostałabym się do tej klasy, może tkwiłabym na dole listy, ale wystarczyłoby mi punktów, by się w niej znaleźć.
Wtedy byłam jeszcze młoda i mało świadoma siebie i swoich decyzji; słuchałam tego, co mówią inni.
To się wreszcie zmieniło, dziś staram się ignorować opinie pt. "Ależ wszyscy postępują tak, bo właśnie tak jest ok", nauczyłam się walczyć.

Jak nie zawalczysz o siebie, tak naprawdę nikt nigdy nie zrobi tego za Ciebie.
Będzie ciężko, może nawet usłyszysz śmiech za swoimi plecami, złośliwych uwag też Ci nie oszczędzą.
Olej to i idź przed siebie, po swojemu.
Nie przejmuj się tym, co o Tobie mówią. Ludzie uwielbiają plotkować, więc niech plotkują, skup się na sobie. I nigdy, przenigdy nie ciągnij innych w dół.  Zwłaszcza dzieci, które są tak uroczo ufne i naiwne, mają miliony marzeń - choćby te dziecięce marzenia wydawały Ci się nierealne, uwierz w nie. Co jest dziwnego w tym, że mała dziewczynka pragnie zostać gwiazdą estrady ? A druga marzy o byciu aktorką w najbardziej ekskluzywnych teatrach Europy ? Przecież marzenia się spełniają ..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz