niedziela, 9 października 2016

Tanie podróżowanie II. Kwietniowa Praga


Mam coś takiego jak lista miejsc do odwiedzenia w Polsce, o czym pisałam tutaj: http://wyfrunaczwlasnejglowy.blogspot.com/2015/06/lista-11-miejsc-w-polsce-w-ktorych.html

Stworzyłam sobie podobną listę, dotycząca Europy. Listę niesamowitych miejsc na całym świecie również tworzę, ale tu z realizacją bywa trudniej.

Praga od dawna była na liście miast, które koniecznie chciałam zobaczyć. W styczniu tego roku spędziłam w niej jeden krótki dzień, a w kwietniu udało się pojechać na trochę dłużej.

 Dojazd z Poznania do Pragi jest zarówno tani jak i banalnie prosty. Z racji niedużej odległości można pojechać zarówno samochodem jak i stopem czy pociągiem. Ja wybrałam dojazd polskim busem, który w obie strony kosztował ok. 60 zł./os.

Polecam jechać nocą, by rano czy w południe być już na miejscu i móc zachłysnąć się stolicą Czech.

 Praga jest śliczna, tania i potwornie.. zatłoczona.
To chyba jedna z częściej odwiedzanych europejskich stolic.
Przejście przez słynny Most Karola przypomina tor z przeszkodami, podobnie jest na rynku.
W ścisłym centrum są tysiące indywidualnych turystów i mnóstwo zorganizowanych wycieczek, tłum wypełnia praskie uliczki bardzo szczelnie. 





Pogoda pod koniec kwietnia nie rozpieszczała, brak zimowej kurtki dawał się odczuć. Prawie codziennie popołudniami witał nas deszcz, przed którym czasem trzeba było się chować w przytulnych kawiarenkach.


Uciekając przed mocniejszym deszczem przez przypadek
naszym oczom ukazało się miejsce niezwykłe - Kino Lucerna wraz z kinową kawiarnią, ukryte w pasażu niedaleko Placu Wacława.  Kameralna i urocza miejscówka.

Praga to nie tylko słynne mosty, Hradczany,  wzgórze Petřín, katedra św. Wita czy ścisłe centrum z zegarem astronomicznym.

To też mało znane ulice, na których przyjemnie się zgubić i odkryć coś mniej znanego, ale równie pięknego.











Zapierająca dech w piersiach archikatedra św. Wita, Wacława i Wojciecha, do której wstęp jest płatny, szokuje bramkami, których moim zdaniem w kościele jednak być nie powinno.
Rozumiem parę groszy za wstęp, lecz te bramki wzbudzają spory niesmak.





                                     Fontanna Křižíkov: 


Praga spodobała mi się, lecz nie zgadzam się z stwierdzeniem, że to najpiękniejsza europejska stolica. Wprawdzie wielu stolic Europy jeszcze nie miałam okazji zobaczyć - wszystko przede mną, to jednak bardziej polubiłam Paryż. Obecnie jestem baaardzo zakochana w Budapeszcie, a w listopadzie czekają mnie (tylko, ale zawsze coś) dwa dni w Bukareszcie. 

Podsumowując:

- Pragę warto zobaczyć, sama jeszcze tam kiedyś wrócę, choćby po to, by zobaczyć Złota Uliczkę, której w kwietniu nie widziałam 
- Dojazd jest szybki i przyjemny, więc aż żal nie wyskoczyć tam choćby na weekend
- Kawa czy herbata w samym centrum kosztuje dwa razy mniej niż w Poznaniu 
- Komunikacja miejska jest dość droga, gdybym jechała tam ponownie, wybrałabym nocleg w samym centrum (nasz hostel znajdował się ok. 20 minut tramwajem od Hradczan)
- Most Karola naprawdę robi wrażenie, ale turystów na nim- o jej, aż gęsto :)
- Warto podczas spaceru po mieście zadrzeć głowę w góry i popatrzeć na urocze kamienice, są niesamowite  
- Kelnerzy bywają średnio mili. Gdy wchodzisz witają Cię pytaniem czy przyszedłeś coś zjeść czy tylko wypić kawę i gdy wybierasz (o zgrozo!)  drugą opcję, rzucają Ci spojrzenie pełne wkurzenia, przydzielają gorszy/mniejszy stolik i czekają aż wreszcie sobie pójdziesz i przestaniesz truć im dupę. 
Nie waż się siedzieć zbyt długo (nieważne, że chcesz napić się czegoś ciepłego i się ogrzać), bo .. otworzą drzwi wejściowe, dając 'subtelnie' do zrozumienia, że masz spadać. To, że 90% stolików jest wolnych i nie blokujesz nikomu miejsca, nie ma znaczenia :)
 

Nie jestem specjalistką od pisania recenzji podróżniczych, pewnie pominęłam wiele istotnych informacji; jeśli macie jakieś pytania dot. Pragi, dojazdu, zabytków, poruszania się po mieście itp. itd., to postaram się pomóc i odpowiedzieć :)

Na koniec: zdjęcie z jednodniowego wypadu w styczniu 
(samochodem z Kudowy Zdrój do Pragi) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz